ترشی مخلوط

مطبخ خانومی

ترشی مخلوط

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ترشی مخلوط

موادلازم:

کلم برگ                    1عدد کوچک(حدودا یک کیلوگرم)

گل کلم                      1عدد متوسط (حدودا 2کیلوگرم)

بادمجان                     نیم کیلو گرم

خیار                          یک کیلوگرم

هویج                   یک کیلوگرم

سیب ترشی                    نیم کیلوگرم

پیاز ریز               یک کیلوگرم

فلفل سبز تند                    10 عدد ریز خردشده

سبزی ترشی                یک کیلوگرم

نمک                 2قاشق غذاخوری

زردچوبه                3قاشق غذاخوری

فلفل قرمز وفلفل سیاه              1قاشق غذاخوری

گلپر                 2قاشق غذاخوری

ادویه ترشی             2قاشق غذاخوری

سرکه                  حدودا 4لیتر

طرز تهیه:

ابتدا بادمجونها رو با چاقویک برش طولی می دیم بعد در سرکه می جوشونیم تا هم نرم بشه و بپزه و هم تیزابش خارج بشه.بعد خرد می کنیم.

اینکه درشت خرد کنین یاریز به این بستگی داره که ترشی ریز دوست داشته باشین یا درشت.من خودم ترشی ریز دوست دارم وهرسال ریز درست می کردم ولی دوسه ساله همسر و پسرم ازم خواستن درشت خرد کنم ومن امسال هم درشت خرد کردم.

خیارهارو هم خرد می کنیم .خیار بهتره چنبر باشه ولی اگرنبود با خیار بوته ایم خوب می شه خیار درختی نخرین که شل و بی مزه می شه.

گل کلم و کلم و هویج رو هم خرد می کنیم وبا هم مخلوط می کنیم.

کلم برگ خرد شده رو به بقیه مواد اضافه می کنیم.

پیاز ریز رو فقط  پوست می کنیم وخرد نمی کنیم ولی اگر پیاز ریز در دسترس نداشتین می تونین پیاز درشت رو خرد کنین و توی ترشی بریزین.

سیب ترشی رو هم خرد می کنیم وبه موادمون اضافه می کنیم.

سبزی رو هم پاک می کنیم و می شوریم ومی ذاریم لای دستمال تا آبش خشک بشه بعد خرد می کنیم وبه ترشی اضافه می کنیم.

فلفل سبز تند و ادویه ها و نمک رو هم به ترشی اضافه می کنیم وخیلی خوب به هم می زنیم تا مخلوط بشه.

تندی فلفل به خودتون بستگی داره اگه تند دوست ندارین از میزان فلفل سبز و فلفل قرمز وفلفل سیاه کم کنین.

ترشی رو در ظرف دلخواهمون می ریزیم.

سرکه رو به ترشی اضافه می کنیم ودر ظرف رو می بندیم و می ذاریم جایی که سایه باشه و خنک باشه.

45 روز دیگه ترشی آماده می شه.

من بعد از دوماه در ترشیم روباز کردم ودیدم رسیده...

امیدوارم خوشتون اومده باشه...



موضوعات مرتبط: ترشیها وشوریها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 آذر 1394برچسب:ترشیها وشوریها, | 23:14 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.